پیشنهاد سردبیر

تا چند ماه دیگر رای نهایی تحقیقات تخلفات مالی سیتی اعلام خواهد شد که می تواند شوک بزرگی برای قهرمان بلامنازع فوتبال انگلیس باشد.

بررسی تخلفات تیم گواردیولا/ ۱۱۵ اتهامی که سیتی را نابود می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، همان‌طور که روزنامه تایمز گزارش داده، با مطرح شدن جلسه تحقیقات در مورد پرونده تخلفات سیتی، نتیجه نهایی آن می تواند در آغاز سال ۲۰۲۵ مشخص شود. پپ گواردیولا اخیرا گفت: «امیدوارم این داستان به زودی به پایان برسد.»

در فوریه ۲۰۲۵، دو سال از زمانی که لیگ برتر از مهم‌ترین تحقیقات مربوط به زیر پا گذاشتن بازی جوانمردانه مالی که تاکنون در فوتبال انگلیس دیده شده، رونمایی کرد، می‌گذرد. با این حال، منچسترسیتی که به ۱۱۵ تخلف مالی متهم شده بود، هنوز حکم خود را نمی داند. اگرچه، اکنون شمارش معکوس آغاز شده است.

روزنامه بریتانیایی تایمز در اواسط آگوست گزارش داد که جلسه استماع کمیسیون مستقل که تقریباً ۱۰ هفته به طول می‌انجامد، تا سپتامبر برگزار می‌شود و حکم نهایی آن ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۵ صادر شود.

در یکی از اولین کنفرانس های مطبوعاتی فصل جاری لیگ برتر، پپ گواردیولا در پاسخ به سوالی درباره این موضوع اظهار داشت: «خوشحالم که جلسه رسیدگی به زودی شروع می شود و امیدوارم زدو هم به پایان برسد. برای خیر و صلاح همه ما، به خصوص باشگاه و سایر باشگاه های لیگ برتری و همه افرادی که منتظر حکم هستند. از صمیم قلب آرزو می کنم که محاکمه شویم و هیئت مستقل هر چه زودتر اتفاقات رخ داده را منتشر کند و ما هم مثل همیشه رای نهایی را هر چه که باشد، می پذیریم.»

در تمام این ماه‌ها صحبت‌های زیادی در مورد محرومیت های شدید احتمالی که می‌تواند منجر به تایید بی‌نظمی‌های مالی منچسترسیتی شود، از کسر امتیاز گسترده گرفته تا تنزل رتبه و حتی سقوط به دسته پایین تر، وجود داشته اما چرا سیتی ممکن است مجازات شود؟

بله، ۱۱۵ اتهام از سوی لیگ برتر علیه سیتیزن ها مطرح شده و کمیسیون مستقل باید آن را تایید کند، اما آنها چه هستند؟ ما آنها را بررسی می کنیم.

از این ۱۱۵ مورد، حداکثر ۵۴ مورد از آنها مربوط به عدم ارائه "اطلاعات مالی دقیق" از فصل ۱۰-۲۰۰۹ تا ۱۸-۲۰۱۷ است. لازم به ذکر است که آنها تخلفات متفاوتی نیستند، بلکه تکرار همان تخلفات هر سال هستند.

۳۵ مورد دیگر به دلیل عدم همکاری در تحقیقات لیگ برتر در این زمینه است، در دوره ای از اواخر سال ۲۰۱۸ تا اوایل سال ۲۰۲۳، زمانی که لیگ انگلیس شروع تحقیقات را اعلام کرد.

علاوه بر این، آنها ۱۴ بار به دلیل عدم ارائه جزئیات دقیق پرداختی ها به بازیکنان و مربیان بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ متهم شده اند.

در این دوره، نام روبرتو مانچینی که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ هدایت تیم سیتی را بر عهده داشت، نیز به چشم می‌خورد. قرارداد روبرتو مانچینی با منچستر سیتی به طور کامل توسط سیتی پرداخت نمی‌شد مانچینی برای مربیگری در منچستر سالیانه ۱.۴۵ میلیون پوند دریافت می‌کرد و سپس در تابستان هر سال قراردادی جداگانه با باشگاه الجزیره‌ی امارت داشت تا برای سفری چهار روزه به منظور «مشاوره»، ۱.۷۵ میلیون پوند دستمزد دریافت کند. لازم به ذکر است باشگاه الجزیره به طور مستقیم متعلق به شخص شیخ منصور است.

منچستر سیتی همچنین در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا را نیز زیر پا گذاشت که منجر به پنج اتهام دیگر برای این باشگاه شده است.

ریز تخلفات سیتی

۵۴ مورد اتهام: به مدت ۹ سال، بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ باشگاه اطلاعات مالی دقیقی از درآمد خود ارائه نکرده است.

۱۴ مورد اتهام: از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ سیتی اطلاعات درستی از میزان پرداختی به مربی خود ارائه نداده است. همچنین آنها از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ اطلاعات درستی از پرداختی به چندین بازیکن خود ارائه نداده‌اند.

۵ مورد اتهام: عدم پیروی از قوانین مالی یوفا بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸

۷ مورد اتهام: عدم رعایت قوانین مالی لیگ برتر از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸. این قوانین از سال ۲۰۱۳ معرفی شدند ولی دوره‌ی سه ساله دارند و عملاً اولین سالی که قابلیت نقض شدن داشتند، سال ۲۰۱۵ بود.

۳۵ مورد اتهام: مربوط به عدم همکاری با مسئولان لیگ برتر بعد از شروع تحقیقات در سال ۲۰۱۸.

تقریباً تمامی اطلاعاتی که از این پرونده در دسترس عموم قرار دارد، به گزارشی از مجله‌ی اشپیگل آلمان برمی‌گردد که در سال ۲۰۱۸ موفق شد به تعداد زیادی از ایمیل‌های داخل باشگاه دسترسی پیدا کند. گزارشی که بر پایه‌ی این ایمیل‌ها منتشر شد، به تحقیقات یوفا و لیگ برتر انگلستان در رابطه با مراودات مالی باشگاه منچستر سیتی انجامید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.